zondag 24 februari 2013

Mixed Media Canvas

Gisteren een ontzettend leuke workshopdag gehad bij de Craftorij in Ede. Ik ben samen met Wil een oud collegaatje  geweest, zij is net zo een creabea als dat ik ben. We hadden destijds afgesproken toen we nog aan het werk waren, om samen een workshop te gaan doen. Wil is van het tekenen en schilderen, en ik had al wel eens op youtube leuke filmpjes gezien van Mixed Media, dus een uitgelezen kans om deze workshop te volgen. Het is een vreselijk leuke techniek om te doen. Een beetje papier scheuren en plakken, met verf en krijtjes een beetje kliederen op een canvas. Het lijkt zo gezegd op een kleuterschool werkje, maar het wordt een heel mooi geheel op canvas als het af is.
Het was een zeer geslaagde techniek om te leren, en een super gezellige dag!


Dit is mijn versie van Mixed Media.


De canvas van Wil.



Een beetje kliederen met verf en krijtjes op een vel,
daarna de rondjes en blaadjes uitgeknipt.



De ondergrond van de canvas bewerken met vloepapier en gesso.
Daarna gekleurd met panpastel.


Hier waren we een hele dag druk mee.
Kliederen en drogen!










5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er super uit Ingrid, wat gezellig dat je samen met Wil zo een leuke workshop hebt gevolgd met een prachtig resultaat. Super.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat jouw canvas ook al op je blog staat.
    En het is prachtig geworden! Ze zijn toch allemaal wel anders, en dat is ook leuk. Bovendien was het een gezellige dag gisteren.
    En wat leuk dat het je zo goed is bevallen om een workshop te gaan doen. Misschien ben je nu wel zó aangestoken dat je het vaker gaat doen.
    Nog bedankt voor je leuke reactie op mijn blog.
    Fijne zondag verder, groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid,
    Dat ziet er prachtig uit zeg en heel professioneel. Ik denk niet dat het helemaal mijn ding zou zijn, maar ik vind het wel heel mooi om te zien.
    De Craftorij is trouwens ook een leuke winkel he. Ik ben er laatst voor het eerst geweest!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel werk lijkt me, maar een buitengewoon mooi resultaat heb je.
    Groetjes Patrice

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, dat waardeer ik zeer.
Ik breng jouw blog ook zeker een bezoekje.
Groetsels Ingrid